sâmbătă, 17 iulie 2010

Bodrum- excursii

Este un mare pacat sa mergi in Antalya sau Bodrum si sa nu iesi de pe teritoriul hotelului. Turcia nu inseamna doar mare si munte. Aceasta tara are o multime de locuri pe care merita sa le vezi macar o data in viata.
Deci, cum ati ajuns la hotel, mergeti si cautati excursii. Se organizeaza tururi pe toate gusturile si la toate buzunarele.
De unde cumparati excursiile?
De obicei, turistii care vin pentru prima data, cumpara excursiile de la ghid. Acestea insa pot fi luate si de la agentiile de turism din oras. De fapt, tururile cumparate de la ghid costa aproape dublu decit cele luate din oras. E adevarat, la ghid sunteti siguri ca nu ati luat teapa. Eu am cumparat excursii de la agentiile din oras si am fost multumita. Serviciile sunt la fel, iar preturile- mult mai mici. De fapt, nu cred ca acestia ar fi interesati sa minta turistii...
Ce excursii alegem din Bodrum?
Pamukkale
Se zice ca cine nu a vazut Pamukkale degeaba a mai fost in Turcia.


Apa fierbinte de 35 C izvoraste din pamint si se scurge pe munte forminnd asa numitele ,,travertine'' unde turistii pot face baie fara probleme.



Dupa ce v-ati balacit in apele termale, la citeva sute de metri gasiti piscina Cleopatrei. Se spune ca apa de aici te face mai tinara. Eu am tras un pui de somn pe malul lacului, iar cind m-am trezit mi-am zis in mintea mea ,, bune gusturi avea Cleopatra''.

Tot aici se afla si orasul antic Hierapolis. Puteti vizita amfiteatrul roman, care dateaza din sec 3 si are o capacitate de 12 mii de locuri, Templul lui Apollo, gimnaziul dar si alte ruine. Totodata veti vedea si un cimitir antic, unde au fost descoperite circa 1200 de sarcofagii.
Excursia, care dureaza o zi cu prinz inclus si biletul de intrare, costa cam 30-35 de euro la agentiile din oras
sau cam 80 de dolari la ghid.

EFES

Efes este unul dintre cele mai bine conservate orase antice din lume, iar cei pasionati de istorie si arheologie trebuie neaparat sa-l vada.



Veti vedea Templul lui Artemis-una dintre cele 7 minuni ale lumii antice, biliblioteca lui Celsius, The Love House ( casa de toleranta), Amfiteatrul, dar si multe alte locuri interesante.


Pretul excursiei este cam de 35 de euro.


Puteti alege o excursie de doua zile, in care sa vizitati Efesul si Pamukkale. Veti plati per total 60 de euro ( 150 de dolari la ghid) dar calatoria nu va fi atit de obositoare daca mergeti separat in aceste orase.

Kos
Scriu cu mare regret ca nu am fost pe Kos, desi de pe malul marii (din Ortakent) insula se vedea foarte bine. Cu doar 28 de euro puteam sa ajung pe aceasta insula greceasca, dar nu aveam viza Shenghen sau pasaport romanesc. Se calatoreste cu ferryboatul si in doar jumatate de ora sunteti in Grecia. La fel de aproape este si insula Rhodos. Apropo, in ceilalti ani puteai sa ajungi pe Kos fara viza, dar acum jandarmii au prins la minte.
Asa ca cei care nu au nevoie de viza, nu va zgirciti.


De asemenea se organizeaza si alte excursii, dar eu le-as recomanda in primul rind pe acestea.
Cu 20 de dolari puteti sa mergeti o zi intreaga cu barca pe mare. In pret este inclus si prinzul. Un astfel de tur am gasit pe malul marii la niste persoane care au corabii particulare. Intr-o corabie incap 10 persoane. Sunt si nave mai mari, unde se organizeaza si discoteca.
Cu 5 dolari faceti turul orasului Bodrum. Daca imi amintesc bine intrarea in castel costa 10 lire( 5 euro). Puteti sa mergeti in Bodrum si singuri. Microbuzele trec prin fata hotelului si este simplu de ajuns.
Cu 30 de euro ajungeti in Dalyan, unde aveti sansa sa vedeti testoasele Caretta-Caretta.

Cei care sunt amatori de senzatii mai tari, pot alege sa petreaca o zi la Aqua Park-ul din Bodrum sau sa faceti diving, jeep safari, horse safari, pescuit etc.
PS. Preturile variaza de la o agentie la alta, dar cel mai important e ca pot fi negociate. Daca sunteti mai multe persoane cereti neaparat ,,indirim'', adica reduceri.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Jos palaria !!! Super !!! De ce te-ai oprit ???14025