duminică, 13 septembrie 2009

Croaziera pe Strimtoarea Bosfor

Prima excursie pe care am facut-o la Istanbul a fost o plimbare cu vaporul pe Bosfor.
Dupa cum am mai scris, Instanbulul este singurul oras din lume, situat pe doua continente: Europa si Asia si care este divizat de catre strimtoarea Bosfor.
Pina la port, de unde trebuia sa iau nava, am mers pe jos. Am trecut prin Gulthane Park, un parc de pe vremea otomanilor, foarte frumos amenajat. Apoi am mers pe Bulevardul Kenedy.
Ambarcarea se face din Golden Horn.


Vapoarele, spre Asia, unde urma sa ajung eu, circula din 30 in 30 de minute. Dupa ce mi-am cumparat bilet in ambele directii, am urcat pe nava si mi-am cautat repede un loc mai bun. Adica la umbra, mercurul in termometre urcase pina aproape de 40C.
Imi pregatesc aparatul de fotografiat.Voi admira unele dintre cele mai frumoase privelisti din Turcia.



Ah, da. Era sa uit. Odata ajunsa in port, am cautat nava noastra de croaziera Princessa Elena. De la televizor mi se paruse mai mare, mai frumoasa, dar in realitate... Am cam strimbat din nas cind am vazut-o. ,, Bine ca am venit la Istanbul cu avionul’’, mi-am zis eu in mintea mea, care planuisem sa vin cu prietenii la Istanbul cu vaporul.

Sper totusi ca intr-o zi Moldova va avea o nava ca aceasta.


Dar sa revin la excursie. Dupa 2 ore, am calcat pe pamintul asiatic al Istanbulului. Lume multa, majoritatea sunt turisti. Cu toti se indreptau pe o straduta ingusta inspre un castel, care era situat in virful dealului.

Hm... imi trag aerul in piept...pe o caldura insuportabilia, trebuia sa urc un deal destul de mare.
Totusi, ma bucur cind vad niste copii care vindeau apa. M-am convins inca o data ca turcii stiu sa faca bani din orice, in special din turism. O sticla costa dublu decit in mod obisnuit. Dar cind mori de sete... nu mai stai sa calculezi banii.

Mai merg putin si gasesc un loc absolut superb. De la terasa unui restaurant pot admira o priveliste frumoasa a strimtorii Bosfor.

Ce trebuie sa stiti despre str. Bosfor?

- este cea mai îngustă strâmtoare folosită pentru navigarea internaţională
- conectează Marea Neaggra de Marea Marmara
- are o lungime de aproximativ 30 km
- adâncimea variază între 36 şi 124 de metri
-peste canal trec doua poduri suspendate: Podul Bogazici si Podul Fatih Sultan Mehmet

Niciun comentariu: