miercuri, 22 iunie 2011

Prostii de la agentiile de turism

Eu (inca) nu sunt o femeie de afacere,insa am de gind sa fac un master in business, dar ce am sa descriu mai jos mi se pare la mintea cocosului. Deci, daca ai o afacere, nu conteaza in ce domeniu, trebuie sa prestezi servicii de calitate si sa angajezi oameni ( mai destepti ca tine) care cit de cit se pricep in domeniul respectiv. Asa cred eu.
Cind vine vorba sa discut vreodata cu cineva de la agentiile de turism, trebuie sa ma inarmez cu multa rabdare. Am impresia ca in majoritatea firmelor sunt angajati oameni care habar nu au de oferte, zborui, hotele, tarile de destinatie etc. Totodata, ma enerveaza ca multe agentii au site-uri, dar acolo nu gasesti nicio brinza informatii despre oferte. Ori sunt de multi ani expirate, ori pagina este goala. Sunt doar citeva firme in domeniu care isi actualizeaza aproape zilnic paginile web.

Asadar, sun la o agentie de turism foarte cunoscuta si intreb de oferte in Tunisia. Si domnisoara care vrea sa vinda cit mai multe pachete turistice imi spune ca acolo e foarte cald si nimeni nu zboara vara.
-De unde stiti ca e foarte cald acolo? o intreb eu.
- Pai... nu stiti, acolo sunt acum 60 de grade C.
-Dar de unde stii tu ca sunt 60 C? Ai fost vreodata in Tunisia?
- Nu am fost, dar privesc tv, ma uit pe internet, imi spune sigura pe sine fata de la celalalt capat al firului.

Ma enervez, dar imi pastrez calmul. Ii multumesc pentru informatii si inchid telefonul.
Bai, poate eu sunt timpita?! Deschid gismeteo si verific cite grade sunt in Hammamet, una dintre cele mai cautate destinatii. Imi amintesc ca acum o luna, cind am fost acolo, era mai racoare decit la noi. Acum sunt in jur de 30 C. Vara, prin Sahara temperaturile ajung pina pe la 50 C, dar am cerut eu oare o vacanta in pustiu? Daca era linga mine ii dadeam cu receptorul in cap. Oricum, chiar sa fi cerut, stiu ca nu poate sa-mi organizeze.

Mai mult, proasta nu stie ca sunt 4 sau chiar 5 zboruri pe saptamina din Kiev care zboara spre Tunisia. Deci, oamenii se odihnesc si vara in tara asta. Cum dracu lucreaza ea acolo? Putea sa zica simplu ca nu au oferte in Tunisia, dar nu sa-mi dea lectii de geografie.

Stati, ca asta nu e tot.
Discutie cu o alta proasta de la o alta agentie de turism.

-Aveti oferte in Tunisia?
-Nu.
-Dar in ce tari aveti? o intreb eu.
-Turcia, Ucraina, Grecia si Cernogoria.
-Aaaa, aveti si Muntenegru ... zic eu.
-Nu in Muntenegru nu avem, avem Cernogoria.

Cum dracu lucreaza astia la agentiile noastre de turism?! Cum naiba patronii vor sa vinda cit mai multe pachete ca sa obtina respectiv mai multi bani?!
Asa sunt serviciile in tara noastra, asa se face business la noi si uite ca traim asa cum traim.
Bine a zis cine a zis: Nu exista tari sarace si tari bogate, dar tari bine guvernate si prost guvernate.

Un comentariu:

Anonim spunea...

dravo cu Muntenegru si Ciornogoria