marți, 28 iulie 2009

Un week-end la Istanbul

Istanbulul este un oras care merita vizitat macar o data in viata. Stiam ca este frumos, dar nu intr-atit…
Te cucereste din prima, inainte de a ateriza pe aeroport. De sus, din avion incercam sa ghicesc unde este ASIA, unde este EUROPA, Strimtoarea Bosfor…
Istanbul este unicul oras din lume situat pe doua continente: Europa si Asia, fiind desparit de catre strimtoarea Bosfor.

Orasul este plin de viata, iar ochii iti fug dintr-o parte in alta.
Scuarul Sultanahmet. Moscheea Albastra.


Turcii sunt foarte buni comercianti. Pe strada poti cumpara orice:de la bijuterii, fel de fel de suvenire, pina la castane coapte, porumb fiert sau alune.

M-am cazat in centrul istoric al orasului, in cartierul Sultanahmet. Amisos este un hotel micut, dar foarte dragut, cu 26 de camere luxoase. Poti alege intre Blue, Room, Rose Room, Green Room etc. Eu am ales Golden Corner.

Dupa ce m-am cazat, am iesit la plimbare. Chiar daca era ora 10 seara strazile Istanbulului erau pline. Oamenii zimbesc, sunt fericiti. Parca nu au nicio grija. Majoritatea dintre ei sunt turisti veniti din diferite colturi ale lumii.

Istanbulul este un muzeu in aer liber. La fiecare pas te opresti sa admiri o cladire veche, un castel, o moschee etc. Toate obiectele turistice se afla in subordinea Ministerului Turismului, care are grija ca acestea sa fie pastrate cit mai aproape de original. Investitia se merita, tinind cont de sutele de mii de turisti care vin anual aici si lasa in urma multi bani. De exemplu o intrare la un muzeu costa circa 150 de MDL.
Si preturile din restaurante si magazine mi s-au parut cam piperate, dar intr-o astfel de zona turistica, se merita toti banii. Si-apoi, bucataria turceasca este extraordinara.
Desi am fost atentionata ca la Istanbul as putea da nas in nas cu hotii de genti, am avut norocul sa nu patesc nimic rau. Slava Domnului, nici atacuri teroriste nu au fost.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Buna, Felicia,

Mi-a placut Istanbulul tau. As vrea sa merg si eu cu fiica mea dar nu stiu nicio agentie care sa organizeze scurte excursii la Istanbul. Adica 3 zile.
Ma poti tu ajuta cu vreo adresa?
Multumesc.

Sylvia

sbistricianu@yahoo.com