miercuri, 15 iulie 2009

Intr-un sat in care se vorbeste romaneste, pldm-istii au impartit fluturasi in limba rusa

Duminica trecuta PLDM a organizat o intilnire cu alegatorii intr-un sat din centrul republicii. Din anumite motive nu am putut participa la eveniment, desi eram curioasa.
Pina a incepe adunarea, care s-a organizat la casa de cultura, reprezentanti ai formatiunii au impartit prin sat fluturase cu programul partidului. Intimplator, un astfel de fluturas a ajuns si la mine.
-Ce ai acolo, nene? il intreb pe un barbat trecut de 50 de ani.
- Mi-au dat de la PLDM foaia asta, mi-a raspuns el plictisit.
-Si, ai citit ce e scris acolo? il intreb eu curioasa.
-Nu ma intereseaza…
Am luat fluturasul verde in mina sa ma uit peste el. Era in limba rusa. Aha.. aici e buba. Intr-un sat in care se vorbeste romaneste, pldm-istii au impartit fluturasi in limba rusa. Chiar daca cei mai in virsta cunosc rusa, nu prea cred ca ar depune mare efort sa citeasca o informatie despre candidatii la parlamentare intr-o alta limba decit cea a mamei. Asa ca, dintr-o neglijenta, mesajul partidului nu a ajuns la unii alegatori, care si asa ,,sunt satui de atita politica’’, cum spun ei.

Dupa ce am citit ce era scris pe fluturas, l-am intins si altor oameni sa citeasca. Cu totii au refuzat. Doar un copil de vreo 5 ani s-a aratat interesat. L-a atras probabil culoarea verde, care sare in ochi. Dupa ce s-a uitat peste foaia respectiva, fara a intelege nimic, pentru ca nu stie a citi si este prea mic sa inteleaga marea politica, baietelul a pus cu grija fluturasul pe un scaunel. Era jucaria lui. Dupa ce a zburdat putin prin ograda, a vazut ca vintul i-a luat fluturasul si a inceput a plinge…
- Cine mi-a luat foaia meaaaaa?! striga copilul nedumerit.
Ma intreb, de ce oare fluturasul a ajuns doar la inima unui copil, iar cei maturi, care la 29 iulie vor merge la vot, nici nu au dorit sa se uite peste el?!

Niciun comentariu: