luni, 13 octombrie 2008

Chirtoaca discrimineaza presa, acreditata la Primarie


Miine seara, primaria capitalei va da o receptie de Hramul Chisinaului la Leogrand Convention Centre. La eveniment vor participa delegatiile invitate la sarbatoare, autoritatile capitalei etc. Bineinteles, ca si reprezentantii mass-media vor fi prezenti acolo. O remarca doar, nu toata presa.
Astazi dimineata, la sedinta operativa a primariei sefa Directiei Relatii Publice avea pe masa un clit de invitatii. Desi am asteptat sa primesc si eu o astfel de invitatie, nu am primit. (Mentionez ca sunt responsabila de subiectele ce tin de activitatea Primariei si ale Consiliului Municipal Chisinau de aproximativ doi ani.)

In schimb, alte institurii media au primit mai multe invitatii. Nu inteleg, cum vine asta? Vorba moldoveanului, ,,Cineva e cineva, iar altcineva nu e cineva’’?

Urit de tot procedati, domnule primar! De ce se merge pe discriminarea presei?

Buuun. Ca sa clarific situatia am sunat la serviciul de presa. Acolo mi s-a spus ca ,,lista invitatilor inca nu a fost definitivata’’, iar postul nostru de tv cu siguranta va primi o invitatie, doar ca aceasta va fi inminata sefului si deja acesta va decide cui va repartiza invitatia.
Cum, domnilor, lista nu a fost definitivata, iar deja altii au primit invitatii?! Ce-s cu explicatiile astea de doi bani?! Oare ne credeti tonti de ne prostiti in asa hal?
Si-apoi cind aveti de cind sa ne expediati invitatiile? Miine pe la ora 16.00, iar evenimentul este la ora 18.00?!

Colega mea, Elena Robu-Popa, l-a sunat pe primar si i-a cerut explicatii. Edilul s-a aratat surprins de aceasta situatie si si-a cerut scuze. Dorin Chirtoaca a promis ca va rezolva problema. Asteptam sa vedem daca se va tine de cuvint.

Eu in locul primarului as sanctiona-o pe sefa directiei. Un serviciu de presa trebuie sa activeze pentru toti reprezentantii mass-media si nu numai pentru unii. Indiferent daca o institutie critica sau ridica in slavi activitatea primariei, serviciul de presa este finantat din bani publici, ai mei si ai dumneavoastra!
Atunci cind detineau functia de primar-interimar Vasile Ursu si Veaceslav Iordan eram mult mai multumita de activitatea serviciului de presa, dar si fostii edili erau mai deschisi pentru presa. Ma intreb doar cine este mai bun, un primar liberal sau unul comunist? Sau daca liberalii se bat cu pumnul in piept ca sunt mai buni decit comunistii, de ce demonstreaza contrariul?!
Up date
La aproximativ 10 minute dupa ce am publicat acest articol, la redactia noastra a sunat telefonul. Era sefa directiei relatii cu publicul. Ne-a anuntat ca putem lua invitatiile. Ma bucur ca domnul primar s-a tinut de cuvint si a rezolvat problmea. Totusi, sper ca pe viitor sa nu se mai comita astfel de gafe.

Niciun comentariu: